DE VIJF VOCALEN

Website van De Vijf Vocalen - Vondsten in het archief. Periode: 1960-1970


1968-1969


In het archief waren een paar Periodieke Mededelingen uit het eind van de 60er jaren. Waar de nummers 1 t/m 75 zijn gebleven zal waarschijnlijkeen raadsel blijven. Wel was het opvallend dat de stijl van de oekazes uit de 40er en 50er jaren in sommige artikelen terug kwomt. Hieronder een bloemlezing. In volgende updates van de website volgen er meer.

===================================================

PERIODIEKE MEDEDELINGEN VOOR DE MEDEWERKERS VAN
BOEKHANDEL "DE VIJF VOCALEN"

====================================================

VRIJE DAGEN EN ZIEK MELDEN (nr. 78, mei 1969)

Snipperdagen en vakantie kunnen alleen opgenomen worden indien van tevoren toestemming aan de directie is gevraagd. Na verkregen toestemming de vrije dagen laten registreren door Mej. Kaagman of de heer Bos. Ziekmelden dient altijd telefonisch te geschi>eden vóór 10 uur ‘s morgens bij mej. Kaagman of de heer Bos.
Bij verzuim of, indien niet gemeld bij de juiste personen, wordt niet doorbetaald gedurende de afwezigheid.

SCHRIJVEN

Ten eerste voor de zoveelste maal het verzoek: Schrijf duidelijk; netjes doet minder ter zake. Er moet geen twijfel mogelijk zijn omtrent wat geschreven is. Ten tweede schijnt zo goed als niemand de goede gewoonte meer te hebben de cliënt te vragen zijn naam te spellen. Het is geen teken van domheid, maar een bewijs van ordelijkheid, wanneer men dit doet.
Bovendien bereikt men hiermede dat het bestelde boek, het berichtje, de rekening etc. de betreffende cliënt ook bereikt.

Nogmaals wijzen wij op de verplichting voorletters te vermelen.
Bovendien berichtte de P>T.T. dat vermeldingen als: B.V., stad, alhier, e.a. niet meer geaccepteerd kunnen worden, zodat het noemen van plaatsnaam noodzakelijk is in alle gevallen.

Het karbon tussen de rekeningbloks en boffenbloks wordt de laatste maanden uitgemergeld alsof er nergens meer karbon te krijgen is; Het resultaat is dat alle onderbonnen onleesbaar worden en, aangezien de bovenbonnen met de cliënt meegaan kan dit grote problemen geven.

Vervolg op pagina 2
© 2006-2009 www.mijn-eigen-website.nl